Min efterårsferie + inspirations til skønne efterårsretter

Chiamarmelade med hindbær og jordbær

img_6120Er du også glad for marmelade? Det er jeg, men det er jo oftest ikke en særlig sund affære. Jeg har derfor forsøgt at skrue ned for sukkerindholdet og samtidig tilføjet chiafrø til marmeladen, som foruden at gøre marmeladen en hel del sundere, også tykner den, så jeg slipper for at bruge melatin. Den skønne chiamarmelade smager fantastisk på de her banapandekager, grød eller de her koldhævede boller. Og er du ikke til jordbær eller hindbær, så kan du sagtens skifte bærrene ud og lave din egen kombination.

Chiamarmelade med hindbær og jordbær

Forberedelsestid: 30 min.

Antal: 1 stort glas

  • 300 g. jordbær, frosne
  • 100 g. hindbær, frosne
  • 1 tsk. vaniljepulver
  • 80 g. rørsukker el. en erstatning af sødemiddel
  • 4 spsk. chiafrø

Fremgangsmåde

  1. Kom alle ingredienserne pånær chiafrø i en gryde og lad det koge op under låg.
  2. Når det har kogt i ca. 25 min. og bærrene er kogt godt ud, blender du hele herligheden
  3. Tilføj så chiafrø og rør godt rundt i din chiamarmelade
  4. Kom den på glas og stil på køl – jeg skyller glasset i atamon inden, så min chiamarmelade kan holde sig længere

img_6123

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Min efterårsferie + inspirations til skønne efterårsretter