Indisk curry - super nem og lækker hverdagsret

Sådan bliver din morgenmad lige lidt mere lækker

morgenmad

Mangler din morgenmad lige det der ekstra?

Synes du også, at din havregryn eller skyr ser rimelig trist ud, når du ser, hvad de andre på de sociale medier spiser til morgenmad? Frygt ej – det er altså ikke svært at lave den der lækre morgenmad, man ser på eksempelvis Instagram. Det er virkelig sjældent, at jeg ikke synes, min morgenmad er interessant. Faktisk kan jeg slet ikke huske, hvornår det sidst var. Jeg er morgenmadsmenneske helt ind til benet, og derfor går jeg også ret meget op i, at den gerne må være lidt lækker – og ikke mindst se lækker ud.

Dog bruger jeg meget sjældent lang tid på den. Når det kommer til morgenmad synes jeg nemlig ofte, at det er de nemmeste og mest enkle ting, der fungerer. Derfor vil jeg i dette blogindlæg forsøge at give dig nogle tips til, hvordan du meget nemt kan få den der lækre morgenmad – det handler nemlig først og fremmest om at have de rigtige råvarer.

Must-haves til din morgenmad

  1. Hjemmelavet granola.

    Jeg spiser hjemmelavet granola, eller müsli, som det jo også hedder, næsten hver dag. Det gør jeg, fordi det er så mega nemt at lave og have stående i skabet. Det kan virkelig redde selv den mest triste morgenmad, og så er den du laver selv bare hundrede gange bedre end dem, man køber i butikkerne – hvis du altså spørger mig. Derudover er de også en hel del sundere, men det behøver jeg nok ikke at fortælle dig. Granola kan spises på både skyr og grød. Her kan du finde min bedste opskrift på hjemmelavet granola.

  2. Bær – friske og fra frost

    Jeg har altid bær i mit køkken. Om sommeren er det mest friske bær, mens det om vinteren stort set udelukkende er fra frost. Bær gør virkelig det der ekstra ved morgenmaden, og hvis du ligesom jeg ynder at tage billeder af din morgenmad, så vil jeg altså anbefalde dig at komme lidt bær på, da det bare ser mega lækkert ud. Friske bær kan være en smule dyre, hvis man ligesom jeg spiser store mængder af dem, og derfor kan bær fra frost altså sagtens bruges. Eksempelvis er blåbær og hindbær fra frost super gode i grød. Når jeg laver greenie og smoothies bruger jeg udelukkende bær fra frost, og derfor er det altså en god ting at have i fryseren. På siden her kan du finde en masse lækre opskrifter på greenie og smoothies med bær.

  3. Modne bananer

    Modne bananer er en af de bedste ting at have i køkkenet, fordi du med dem kan lave virkelig mange lækre morgenmadsretter. Jeg bruger modne bananer til sunde bananpandekager og bananvafler, som virkelig smager som den ægte vare. Det er en luksus, når jeg har nogle af de der meget modne bananer, som jeg aldrig ville spise rå, fordi de sammen med æg og lidt andre lækre sager bare kan blive til de lækreste morgenmadsretter. Du kan finde opskrifter på bananpandekager og bananvafler lige her.

  4. Topping

    Topping udgør mange ting, blandt andet bær og granola, men hvis vi snakker om den topping, jeg altid har liggende i skabet, er det oftest peanutbutter, frysetørret hindbær, kokosflager eller 86% chokolade. Derudover smager denne sundere nutella også helt vanvittig lækkert på grød. De mange toppings kommer jeg på min skyr elller grød, og her er det nok oftest peanutbutter, der bliver valgt. Jeg ELSKER peanutbutter og en skefuld af det på skyr eller grød smager virkelig himmelsk.

Jeg håber, at du med dette indlæg fik lidt inspiration til, hvordan du selv kan gøre din morgenmad lidt mere lækker – også på de travle hverdage.

   

2 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Indisk curry - super nem og lækker hverdagsret