Kyllingeburger med hjemmelavet aioli i en lidt sundere udgave

Sukkerfri karamelsirup

 

Sukkerfri karamelsirup – skøn og lettere vanedannende 

Jeg undskylder på forhånd, hvis du ligesom jeg bliver lidt afhængig af den her karamelsirup – den smager simpelthen bare vildt godt. Opskriften er fra min veninde Anna, som laver de mest lækre grødkreationer, Anna går under navnet Groedgrisen på Instagram, så hvis du ikke allerede følger hende, får du altså lige en anbefaling med på vejen.

Opskriften er super nem og ligetil, og du skal faktisk kun bruge en minihakker/blender og fire andre ingredienser, så der er altså ikke mange undskyldninger for ikke at kaste sig ud i det her lækre projekt, der med garanti vil gøre din morgenmad lige lidt mere lækker. .

Sukkerfri karamelsirup (et glas)

  • 50g. kokosolie
  • 50g. peanutbutter
  • 100g. salted caramel topping fra Bodylab – det kan købes lige her.
  • 1/2 tsk. kanel
  • Evt. lidt vand, hvis din peanutbutter ikke er helt så flydende

Hvis du ikke er den heldige ejer af Bodylabs topping Salted Caramel, findes der også andre sukkerfrie karamelvarianter, du kan prøve. Jeg har indsat et link, hvor du billigt kan købe toppingen fra Bodylab, hvis det er. Jeg er selv meget glad for de sukkerfrie toppings fra Bodylab og bruger dem også ofte selv på min morgenmad, da det er en nem og lækker måde at få stillet den søde trang en smule. Hvis du ikke bruger en saltet sirup, kan du med fordel komme lidt salt i blandingen. Jeg vil godt lige slå fast, at det her indlæg ikke er sponsoreret, men blot mig, der gerne vil dele min personlige holdning omkring et af deres produkter, som jeg synes ret godt om.

Fremgangsmåde

  1. Tilføj alle ingredienserne i en minihakker
  2. Blend det hele grundigt igennem så du opnår den konsistens, du ønsker. Du kan eventuelt komme lidt vand i blandingen, hvis din sirup ikke er helt så fin i konsistensen som ønsket – det afhænger lidt af, hvor fast din peanutbutter er.
  3. Opbevar karamelsiruppen udenfor køleskabet, da den størkner meget på køl.
  4. Hvis den er størknet for meget efter nogle dage, kan du med fordel blande lidt kogende vand i karamelblandingen, så den bliver tynd og lind igen.
  5. Server din sukkerfri karamelsirup på grød, bananpandekager, bananvafler eller desserter.

Du kan også bruge chokolade topping fra Bodylab i stedet for Salted Caramel – i så fald får du en super lækker peanutbutter/chokoladesirup.

Hvis du ønsker flere opskrifter på sundere søde sager, kan du finde dem lige her.

Dette indlæg indeholder affiliate links.
Billederne på siden tilhører Anna, Groedgrisen.
Indlægget er ikke sponsoreret.

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Kyllingeburger med hjemmelavet aioli i en lidt sundere udgave